https://acasa-la-nevasta.blogspot.com/p/aperitive-festive.html

11 mai 2022

Pictura Realista - Hiperrealista, Alyssa Monks



Hiperrealismul, denumit și fotorealism este un curent în artele vizuale, apărut după 1950, care are ca obiect imitarea naturii, ducând naturalismul la extremă.
Această mișcare artistică își propune să meargă în direcția extremă a artei realiste, accentuând desprinderea de realismul conținut într-o măsură mai mică sau mai mare în impresionism, pictura metafizică, suprarealism etc. Artistul intervine decupând din realitate acele părți pe care le găsește interesante și le reproduce cu maximum de minuțiozitate, influențate de starea de spirit, unde se îmbină indecisul cu precisul, linii ce se topesc, culori ce absorb reflexele, stări sufletești fără contur, umbre și penumbre, toate alcătuiesc elemente de realizare și încercare de materializare a conceptului de timp și spatiu, deoarece realul nu trebuie interpretat ci doar reprodus.




Unul dintre pictorii contemporani  ai  momentului, cea care a pus hiperrealismul  pe primele pagini , este Alyssa Monks







" Când am inceput sa pictez corpul uman , am fost obsedată de ideea de a creea cu cât mai mult realism posibil . Am urmărit realismul până când a început să se destrame și deconstruiască , "afirmă Alyssa Monks,  " În cazul în care ambele pot coexista,  simultan ,eu exploarez posibilități și potențial,  la limita intre reprezentativ si abstract  ‘’





" Fata din cele mai multe imagini, sunt eu.  Am folosit propria imagine, pentru a fi scutita de problemele de conștiință care ar putea apărea cu modele. ... Cu toate acestea , au  fost explorate fețele familiei și prietenilor. Este vorba despre dorința de a încerca și de a crea o imagine unei personae, care este mai  reală  decât reală - dincolo de ceea ce, chiar și o fotografie poate înfățișa. "